Ahad, 17 Mei 2009

Ketentuan Ilahi...kau pergi dulu....



salam to all....

Adalah dimaklumkan adik ku telah kembali ke rahmatullah pada 16/5 jam 7 ptg akibat sakit buah pinggang.....dalam usia 27 tahun.....
itulah ketentuan Illahi yang Maha Berkuasa. Beliau meninggal di wad ICU batu pahat setelah dimasukkan ke wad pada sebelah pagi...
Kali terakhir aku jumpa dia semasa kenduri rumah aku sebelum kami berangkat.....nampak lemah....dia cakap dengan pidah...
kalau tak jumpa kali nie takut tak dapat jumpa lagi....................Allah Hu akbar.....Allah jela yang tahu betapa sedihnya aku bila terigatkan
cakap dia tu.......
Kami adik beradik takla rapat sangat....sebab aku jarak agak jauh dengan dia...dalam 8 tahun.....dahtu perempuan pulaktu....
tapi bila dia didapti ada sakit buah pinggang...selalu juga sms dan call....dari sebelum-sebelumnya....

Semalam bila dapat call....aku call makcik....sama-sama minta bertenang dan tabah....call abang aku....dia tengah uruskan
rumah untuk terima jenazah....last sekali call azwa....takleh cakat panjang....aku dapat rasakan betapa sedihnya dia.......baru setahun kawin
Macamanapun jenazah dah selamat dikebumikan di tempat sama dengan arwah emak dan arwah abah,,,,,Allah Hu akbar.......bertemulah mereka di alam
barzah.......yang kita pun semua akan menemuinya....

Apa yang boleh aku lakukan kat sini ialah doakan agar rohnya di cucuri rahmat dan beserta orang-orang yang solehah.......amin....


okla semua.....jaga kesihatan la beb...jangan minum nes banyak sangat......

1 ulasan:

  1. Takziah diucapkan kepada Man sekeluarga...

    Allah lebih sayangkan Allahyarhamah...

    Semoga tabah mendengar berita tersebut.

    Wassalam.

    POT

    BalasPadam